Saturday 16 November 2013

I Love You Semakin Menular?

 Okay la, hari ni aku nak cakap pasal I love You. Haaa? apa tu? biskut ke? haha. Tak la. Perkataan ni dah terlalu sinonim dalam masyarakat kita kan? tambah-tambah lagi dikalangan remaja yang baru nak kenal pasal cinta. 
 Another quote yang paling famous tak kiralah kat Twitter ataupun Facebook mestilah ada perkataan "Aku Terima Nikahnya". Sebagai contoh, 
Perempuan bukan nak dengar I Love You dari lelaki. Apa yang perempuan nak dengar adalah "Aku terima nikahnya".
 Quote diatas adalah bullcrap. Wait. No. Relax. Im just kidding. Quote tu bukan bullcrap. Tapi adalah bullshit. Like always, girls suka chasing fantasies. Why? Sebab bila dengar bab kahwin je, mesti semua gadis di seluruh dunia menjadi skizo sambil otak membayangkan perkahwinan yang romantis, suami yang handsome, pelamin yang anggun dan diri yang bermakeup tebal. Tak tahu lah kenapa. Mungkin sebab time kecik dulu dok tengok Barbie and The Diamond Castle kot. Pastu bila dah tengok, mula la syok sendiri bila dengar pasal wedding. Then mesti terbayang tempat-tempat honeymoon yang gempak bersama suami yang handsome gila. Its all about keindahan khayalan perkahwinan dan pernikahan dari cerita yang direka media. Well, aku ada tengok jugak cerita Barbie tu, tapi tak ada pun berangan macam tu. 
 Banyak lagi quote-quote lain yang guna ayat tu secara meluas untuk menampakkan kekonon sweet. Tapi cuba korang bayangkan kalau korang dengar "Aku terima nikahnya" dari seorang lelaki yang korang tak kenal? Sanggup korang terima? Of course la sanggup kalau dia handsome. Tapi kalau dia tu stranger serta huduh gila pastu gemuk hitam, korang nak? (Aku bukan nak kutuk ciptaan tuhan, tapi ini realiti) Boleh ke korang terima? Silap-silap boleh sawan korang time majlis tu. That is why la orang yang berkahwin muda/perkahwinan dirancang family mostly consist of a handsome guy and a beauty girl. Kan? Ask yourself. Like boys, girls also ada yang lihat pada fizikal untuk cari pasangan hidup.
 So, quote yang paling tepat adalah:
Perempuan bukan nak dengar I Love You dari lelaki. Apa yang perempuan nak dengar adalah "Aku terima nikahnya" dari kekasih or lelaki kaya/handsome/body sexy yang tidak dikenali.
 Tapi aku tak nafikan yang zaman sekarang, memang perkataan "I Love You" tu dah makin cheap. Thanks to all of you, couples! :)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images