Sunday 24 November 2013

Menghitung Hari

 Assalamualaikum, selamat pagi! huaaa. ngantuk gila kot pagi sabtu ni. actually niat nak sambung tidur sampai pukul 11 pagi. tapi emak yang tersayang tolong kejutkan. dia suruh breakfast. sayang emak :)
 Hari ni aku bangun tiba-tiba phone berbunyi. apa lagi terus capai la. tapi yang hampehnya bukan orang tersayang yang text *perasan* tapi celcom -_-' dia kata aku kena reload kredit at least RM10 untuk dapat 15% kredit percuma. Hmm, eleh ingat aku nak topup ke. malas weh. hahaha.
 By the way, pejam celik, pejam celik lagi 3 hari SPM bakal tamat. so, kehidupan aku sebagai pelajar akan berakhir pada tarikh 27/11/2013. 3 paper lagi aku kena berjuang iaitu Kimia,Fizik,Biologi. memang perghh! tapi aku untung sebab habis awal. kalau yang ambik ICT habis lambat. hehe.
 Perasaan gembira + sedih semua ada. sedih rasa nak tinggalkan sekolah tu. walaupun baru berpindah kat sekolah tu tahun 2012. aku cepat mesra dengan kawan-kawan di sekeliling aku. lepas ni aku mesti rindu semua cikgu :') That's why orang kata bila kita masih sekolah, tak sabar nak habis sekolah. bila kita habis sekolah, rindu pulak nak sekolah balik. it's truth.
 Kalau tak silap aku, maybe seminggu lepas habis exam, kena datang sekolah pulak. hantar buku teks yang bukan main lagi tebal tu. dah la berat nak angkat. hahaha. maybe hari tu kali terakhir aku pergi sekolah tu sebelum ambik keputusan SPM bulan 3 tahun depan.
 Takpela, orang kata benda atau tempat yang kita sayang pasti akan kita tinggalkan jugak suatu hari nanti. memang adat sejak dulu lagi. situasi ni bertepatan dengan suatu hadis yang berbunyi: 
“Tuntutlah ilmu walaupun sampai ke negeri China.” 
ini bermakna islam menyuruh kita sentiasa menuntut ilmu untuk menjadi mukmin yang berjaya dunia dan akhirat. inshaAllah kita semua akan berjaya di suatu hari nanti. Amin :)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images